Information inför läsåret

Vi vill gärna ge dig mycket information om gymnasieskolan och vår skola i Lindesberg. I häftet nedan har vi tagit fram det vi tror är viktigast för dig att känna till. Här hittar du information om närvaro, sjukanmälan, ledighet, studiebidrag, studiehjälp, specialkost, elevhälsa och mycket mer.

Alla elever erhåller busskort

Alla elever erhåller busskort. Kortet gäller för resor med buss eller tåg i länet, måndag-fredag kl. 04.30-19.00. För tider, se Länstrafikens och SJs turlistor. Borttappat eller ej fungerande kort, kontakta skolexpeditionen / Marie Jansson.

Avgift borttappat kort – 200 kr. Observera att avgiften är höjd från och med detta läsår p g a administrativa kostnader. Har ditt busskort blivit stulet behöver du visa kopia på polisanmälan för att få ett nytt busskort kostnadsfritt