Elevkåren

Varför en elevkår?

Vårt syfte är att jobba mot en roligare skoltid för eleverna genom att anordna olika skolaktiviteter, men även hålla kontakt med skolledningen för att förbättra elevernas förutsättningar.

Som en del av kontakten med skolledningen har vi regelbundet möten med skolans gymnasiechef, Staffan Hörnberg.

Vad gör elevkåren?

Lindeskolans Elevkår jobbar på skolan för att ge våra medlemmar, eleverna, en roligare och mer givande skoltid. Medlemmarna representeras av styrelsen som i dagsläget består av sex tredjeårselever. Elevkåren är en självständig förening av elever, för elever som styrs av medlemmarna där skolledning eller lärare inte har rätt att påverka vårt arbete.

Elevkåren har en regelbunden kontakt med skolledningen där styrelsen får vara med och ta del av information gällande skolan samt vara med och påverka vissa beslut. Vi i styrelsen kan också föra fram förslag från medlemmarna på vad som anses kunna förbättras på skolan. Elevkåren ska finnas för att alla elever ska känna att de har en möjlighet att påverka sin skolgång.

För att göra skolgången lite roligare för eleverna anordnar elevkåren många roliga evenemang. Vi jobbar mot att kunna utföra så mycket som möjligt under skolåret för att fylla skolgången med mer än bara plugg. Årligen anordnar vi en inspark för alla ettor, en julklappsjakt innan jullovet, allahjärtansdag- event samt en påskjakt som alla medlemmar får chansen att delta i.

För att elevkåren skall kunna driva sin verksamhet behövs medlemmar. Dessa medlemmar får förmåner i form av rabatter eller exklusiva event, de får vara med och påverka sin skolgång samt att man får ta del av den gemenskap som en elevkår innebär. Att vara medlem kostar ingenting och du har som medlem inga skyldigheter till att delta på möten eller event, utan medlemskapet innebär endast möjligheter!

Enklast blir man medlem genom att kontakta Lindeskolans elevkår på Lindeskolanselevkar på instagram, eller helt enkelt själv skriva in sig via länken:

elevkoren.lsk@utb.lindesberg.se

Elevkårens styrelse