Partners och samarbeten

Collegecertifiering

Teknikcollege

Som en del av Teknikcollege i Örebro län är Lindeskolans Teknikprogram och Industritekniska program kvalitetssäkrade utbildningar där kommunen, utbildningsanordnare och företag samverkar för att öka attraktionskraften och kvalitén på tekniska utbildningar.

Vård- och omsorgscollege

Vård- och omsorgsprogrammet på Lindeskolan är lokalt certifierat inom Vård- och omsorgscollege vilket innebär att vi har ett nära samarbete med arbetsgivarna inom sjukhusvård, äldre- och handikappomsorg

Organisationen verkar för att kunna möta arbetslivets behov och säkerställa att efterfrågade kompetenser tillgodoses.

Fordons- & Transportprogrammet på QMT-skolor

QMT står för Qualified Machine Technician. QMT är en extra kvalificerad utbildning som maskinmekaniker, speciellt anpassad för mobila arbetsmaskiner, t.ex. grävmaskiner, hjullastare, truckar, traktorer och skogsmaskiner.

Skillnaden mot vanliga maskinmekanikerutbildningar är att en QMT skola har särskilt stöd av branschen. För dig som elev innebär det tillgång till den senaste tekniken, praktikplats i branschföretag, betalt sommarjobb, möjlighet till utlandspraktik och studieresor och möjlighet att få ett stipendium om du klarar din utbildning och börjar jobba i branschen. Du får också lära dig att arbeta med datorer och datasystem som behövs för maskinmekanikeryrket idag.

Lärarna hålls uppdaterade i ny teknik och får möjlighet att gå olika vidareutbildningar inom maskinteknik.

UF Ung Företagsamhet

Entreprenörskap är en viktig förmåga att utveckla under gymnasietiden. Därför har vi på Lindeskolan varje år ett stort antal små företag inom ramen för konceptet Ung Företagsamhet. De finns bland annat på Ekonomiprogrammet samt på Bygg- och anläggningsprogrammet.

APL-partners och fadderföretag
BEL-priset och Sparbanksstiftelsen Bergslagen