4/5 BEL - Bra Elev på Lindeskolan

Nomineringarna strömmar in från skolans alla program, och det är inte alltid lätt val då vi har många duktiga elever som vi vill uppmärksamma. Det är däremot inte många skolor som har samma möjlighet att belöna sina bästa elever. Stipendierna på Lindeskolan är unika, många och stora, och det är tack vare vårt samarbete med BERGSLAGENS SPARBANKSSTIFTELSE.

Stiftelsen skänker årligen stora summor för att belöna en elev på varje program med 10 000 kronor. På varje program nomineras högst tre kandidater till stipendiet bland elever i årskurs tre. Stipendiet har som mål att uppmuntra och synliggöra elever som utmärkt sig för att vara speciellt positiva, ambitiösa och duktiga i sina studier samt är goda representanter för sitt program.

Stiftelsen delar även ut ett övergripande skolpris på 10 000kronor till en elev eller en grupp av elever, i någon av årskurserna, som utmärkt sig genom att ha synliggjort skolan på ett påtagligt positivt sätt.

Vem får BEL-stipendiet på ditt program i år? Torsdag 4 maj får vi veta👏💪🏆🎖🏫