BEL-stipendiater 2019

Högtidlig feststämning, fanfarer, tal, sång från våra duktiga esteter, och 150000 kr i stipendier - så hyllades Bra Elever på Lindeskolan 19 november på årets BEL-gala. Sparbanksstiftelsen Bergslagen inrättade 2008 stipendier för att uppmuntra elever som gör en positiv insats på Lindeskolan och har delat ut det varje år sen dess. Stipendierna är på 10000 kr vardera och finns i två kategorier:

• Ett stipendium för en elev i någon årskurs som har utmärkt sig genom att ha synliggjort skolan på ett påtagligt positivt sätt.

• Stipendier till elever i åk 3, ett per program, till elever som har utmärkt sig för att vara speciellt positiva, ambitiösa och duktiga i sina studier samt är goda representanter för sitt program. och utdelas tills vidare en gång per år.
BEL-stipendiater 2019