Lindeskolans Kulturpris 2023

Alla skolans elever, oavsett program, är välkomna att vara med och lämna in bidrag.

Sista dag för inlämning är 7 maj
I Lindeskolans kulturpris går det att tävla i fyra kategorier:
ord, bild, ljud och rörelse. I varje kategori utses ett första och ett andra pris som vinner 1500 respektive 800 kr.
Tävlingsperioden sker under vårterminen och priserna delas ut i samband med skolavslutningen. De inlämnade bidragen kommer att visas upp på en utställning på biblioteket. Den finns på plats under perioden 11/5 - 9/6. När du lämnar in ditt bidrag godkänner du att det visas upp under utställningen.

Så här funkar det!

Du kan lämna in bidrag i alla fyra kategorier som följer

ORD - novell, dikt, kåseri, drama mm.

BILD - foto, måleri, skulptur osv.

LJUD - sång, musik, ljudinstallation etc.

RÖRELSE - dans, film o. dyl.

Bidragen lämnas in till biblioteket, om du har ett fysiskt konstverk, eller digitalt till kulturpriset@lindesberg.se . I anmälan anges namn, klass, kontaktuppgifter och kategori. Är det en video eller ljudfil du lämnar in så är det viktigt att ljud/bildkvalitet håller tillräckligt hög kvalitet. Du får lämna in maximalt två (2) bidrag per person och kategori. Vinnande bidrag kommer att publiceras på skolans sociala medier.

I juryn sitter

Andrea Behmrell, lärare i media, bild och engelska
Kajsa Forsberg, lärare i bild och svenska
Josefin Malefelt, bibliotekarie
Julia Lindberg, biblioteksassistent
Sara Sporre, kultursekreterare

VÄLKOMMEN med DITT bidrag!

Här kan du se förra årets vinnare i samtliga kategorier