Ny lärplattform Haldor

Haldor Education är Lindeskolans nya lärplattform där pedagoger och elever kan göra allt sitt pedagogiska arbete, t.ex. planeringar, uppgifter och bedömningar, och där vårdnadshavare kan följa och vara delaktiga i sitt barns lärande och utveckling, samt ta del av aktuella nyheter och kommunicera med mentor eller ansvarig pedagog.

Med Haldor Education kan du bland annat:

• Enkelt se vad som är aktuellt för just dig (eller ditt barn) den närmaste tiden, exempelvis nyhetsinlägg och planeringar, på den personliga översiktssidan.
• Se vilka uppgifter som är aktuella och när de ska lämnas in.
• Hålla koll på ditt (barns) schema.
• Följa bedömningar och omdömen.
• Anmäla och se frånvaro.
• Skicka meddelanden direkt med barnets mentor eller ansvarig pedagog och få svar på samma ställe.
• Hantera bokningar av utvecklingssamtal.
• Nå allt som behövs inför utvecklingssamtalet.
• Översätta nyheter, meddelanden, planeringar och uppgifter till ett annat modersmål än svenska och få dem upplästa med Microsofts Avancerade läsare.

Har du fler barn kan du enkelt växla mellan barnen i Haldor Education.

Så loggar du in

Det finns två sätt för dig som vårdnadshavare att logga in, antingen via appen Haldor Förälder eller via en
webbläsare på vh.haldor.se. Du loggar in med mobilt BankID.
Om du har problem att logga in, vänd dig till Lindeskolan.
Haldor vårdnadshavare inloggning

Haldor är integrerat med Teams och eleverna loggar in via Teams och de inloggningsuppgifter de får från skolan.

App för vårdnadshavare

Med appen Haldor Förälder får du tillgång till Haldor Education i mobilen och får notiser om ditt barns händelser direkt. Mobilappen finns både för Android och iOS. Sök på ”Haldor” i App Store eller Google play för att ladda ner den.

Vill du veta mer?

Haldor Education har en kunskapsbank med instruktionsfilmer för hur du använder alla funktioner. Besök support.haldor.se.

Länkar till instruktioner

Support Haldor Vårdnadshavare (instruktioner och videos)

Support Haldor Elev (instruktioner och videos)

Instruktionsfilm Haldor Vårdnadshavare